Een enthousiaste en creatieve katalysator van vernieuwing gedreven door ondernemerschap, gastvrijheid en hart voor het platteland. Bruist van ondernemende ideeën met impact.

G.A.A. (Gabriella) ESSELBRUGGE

Een enthousiaste en creatieve katalysator van vernieuwing gedreven door ondernemerschap, gastvrijheid en hart voor het platteland. Bruist van ondernemende ideeën met impact.

IDEAAL

Het ontwikkelen van generaties overschrijdende lange termijn visies, waarbij inspiratie, talent, creativiteit, eco-denken en verbondenheid centraal staan.

DOEL

Het creëren van een neuraal meebewegend bewustzijn en leveren van een bijdrage aan het welzijn van de samenleving (geluk, gezondheid en vrijetijd).

Hoe

Voortschrijdende generaties inspirerend voorbereiden op een afgewogen en uitgebalanceerd evenwicht tussen de eigen persoonlijkheid en de positionering in de maatschappij.

Een natuurlijke samenspel van theoretisch kennis en praktische kunde enerzijds en technische ontwikkelingen anderzijds

Middelen

Uitgaande van lokale materialen creatief aanwenden van voorhanden beschikbaar (of -komende) innovatieve ontwikkelingen. Een natuurlijke samenspel van theoretisch kennis en praktische kunde enerzijds en technische ontwikkelingen anderzijds.

CURRICULUM VITAE

Geboren in Giethoorn en opgegroeid in de horeca, waardoor bekend met alle daar aanwezige facetten. Heeft zich ontwikkeld tot een immer positief denkende en opererende hands-on werker met overview, die zich voor niets of niemand te goed voelt. Kent geen problemen, maar wel uitdagingen. Ziet het glas altijd halfvol. Neemt, indien nodig, de leiding en geeft het voorbeeld aan anderen. Denkt en schakelt snel, en neemt anderen (team) daarbij op sleeptouw. De liefde voor de gastronomie groeide door bewust verder te kijken, dan de eigen vertrouwde omgeving, bij toonaangevende bedrijven.

Een Bachelor internationale hospitality management leidde naast de aandacht voor hospitality (totaalbeleving gast) tot de interesse voor marketing (o.a. internet en (nieuwe) media). Een Master communicatie was een logische volgende stap. Zes operationele jaren bij een internationale hotelketen en de opstart van Booking.com gaven voldoende inspiratie om de opgebouwde kennis en ervaring te gaan delen in Giethoorn. Dit resulteerde vervolgens in internationale campagnes en missies teneinde Giethoorn en de regio tot een bloeiende bestemming te maken.

Tijdens de promotiereizen in Azië raakte ze geïnspireerd door de Chinese cultuur en zag ontwikkelingskansen op het platteland. Ze werkt samen met partners aan grote projecten op het gebied van de ontwikkeling van agri, duurzaam toerisme en horeca. Daarnaast zette ze in eigen horecaconcepten op en een academie die trainingen verzorgt.​

  • Giethoorn Academy trainingen, studietours & inspiratiesessies
  • Giethoorn Hospitality, Agri & Tourism internationale consultancy voor ontwikkeling van gastvrije concepten op het platteland
  • Tourist Office Giethoorn (internationale) marketing van Giethoorn en de regio
  • “de dames van de Jonge” Hotel-Restaurant Giethoorn familiebedrijf
  • Holland Giethoorn Restaurant, Holland Milkbars and Holland Greenhouse
  • “Uut Giethoorn” gezamenlijke ontwikkeling en vermarkting (agrarische) producten uit Giethoorn en de regio
  • Partner Buro Drie (Duurzame Regionale Innovatie en Economie)
  • Domeinadviseur overnachten Koninklijke Horeca Nederland
  • President European Hotelstars Union HOTREC (HOTREC is the umbrella Association of Hotels, Restaurants, Pubs and Cafes and similar establishments in Europe)
  • Bestuur VNO NCW Regio Zwolle
  • Lid externe raad van advies Deltion Zwolle
  • World historic and Cultural Canals Cities Cooperation Organization
  • T20 World Top Tourist Town Alliance’s
  • Ambassadeur HollandCity Marketing (NBTC)